www.trzepaczka.pl


FAQ

Najczęściej zadawane pytania

1. Czy TRZepaczka.com.pl to firmą kurierska?
Trzepaczka.com.pl to wirtualna platforma ułatwiająca nadawanie przesyłek. Obiorem, przewozem i dostarczaniem zajmują się nasi partnerzy, profesjonalne firmy kurierskie.
Nasze usługi skierowane są zarówno do osób indywidualnych jak i firm. .

 

2. Po jakim czasie dostanę list przewozowy do zamówionej przesyłki ?
List przewozowy generuje sie około 1 min. Można go pobrać poprzez link w meilu "Potwierdzenie zamówienia nr ..." klikając na Podgląd zamówienia ... lub w meilu zatytuowanym "List przewozowy do przesyłki nr ..." gdzie jest dołączony jako załącznik.
UWAGA : W przypadku nie otrzymania listu przewozowego proszę sprawdzić folder SPAM.

3. Dlaczego wasze usługi są takie tanie?
Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom internetowym upraszczamy i przyśpieszamy pracę pracowników firm kurierskich. To pozwala nam uzyskać atrakcyjne stawki przy zachowaniu najwyższych standardów jakości.

4. W jakich godzinach mogę składać zamówienia ?
Serwis Trzepaczka.com.pl dostępny jest przez cały czas i w związku z tym zamówienia mogą być składane 24 godziny na dobę każdego dnia tygodnia.
Należy pamiętać, że w większości przypadków zlecenia złożone do godziny 12:00 będą realizowane tego samego dnia. W przypadku zleceń z mniejszych miejscowości prosimy o składanie zamówień najpóźniej do godziny 10:00. W dużych miastach odbiór na ten sam dzień może być planowany do godziny 15:00.
UWAGA : w przypadku korzystania z platności za pośrednictwem PayU / Platnosci.pl, aby list przewozowy wygenerował się przwidlowo, należy sfinalizować transakcję w tym samym dniu co zalożenie zlecenia. Data platności i data listu przewozowego muszą byc jednakowe.

5. W jaki sposób następuje rozliczenie za usługi?
Możliwe formy rozliczeń to:
Płatność za pośrednictwem platformy DotPay (sposób płatności podobny jak w systemie „Płacę z Allegro”)
Przelew/przedłpata na nasze konto bankowe. Dane do przelewu dostępne są w zakładce kontakt.
Indywidualna umowa i płatność na podstawie wystawionej przez nas faktury VAT.

6. Jaki jest czas realizacji szybkich płatności internetowych za pośrednictwem platformy DotPay.pl ?
Czas realizacji płatności uzależniony jest od narzędzi udostępnianych przez systemy informatyczne banków i najczęściej jest on w pełni automatyczny. W pozostałych przypadkach księgowanie odbywa się ręcznie, ale przeprowadzane jest w znacznie przyspieszonym trybie przez wyspecjalizowaną komórkę banku i (w dni robocze w godzinach pracy banku) nie powinno trwać dłużej niż 30 minut.

7. Czy mogę wpłacić dowolną sumę na konto TRZEpaczka.com.pl i realizować przesyłki na jej poczet?
Tak, taka możliwość jest udostępniona dla zarejestrowanych użytkowników.

8.Czy wysyłane przesyłki są ubezpieczone ?
Tak, są ubezpieczone do 500 zł w K-EX gratis !
Za dodatkową opłatą można podwyższyć wartość ubezpieczenia.

9. Jak zamówić kuriera po odbiór paczki ?
Wypełnij formularz zamówienia. Zwrotnie otrzymasz dokumenty przewozowe, które należy wydrukować i wręczyć kurierowi, który przyjedzie po paczki.Po kuriera odbierającego przesyłki nie trzeba osobno dzwonić - system sam powiadamia kuriera o konieczności odbioru paczki od Nadawcy.
Serwis TRZEpaczka.com.pl nie posiada numerów telefonów do obslugujących Państwa kurierów - aby uzyskać numer telefonu do kuriera, należy skontaktować się z lokalnym biurem Przewoźnika, podając numer przesyłki.
Odpowiedni oddział K-EX można znależć na jego stronie http://www.k-ex.pl/kontakt

10. Czy mogę drukować listy na zwykłej drukarce atramentowej?
Tak, list przewozowy musi być wydrukowany w jakości umożliwiającej odczytywanie kodu kreskowego przez automatyczne czytniki.

11. Jak długo trzeba czekać na pieniądze za przesyłkę pobraniową ?
Czas oczekiwania wynosi 10 dni roboczych licząc od następnego dnia po dostarczeniu przesyłki. 

12. Co powinienem zrobić kiedy przesyłka została uszkodzona podczas transportu?
Uszkodzenia przesyłek zdarzają się bardzo rzadko, jeżeli jednak dojdzie do takiej sytuacji to reklamacje należy składać bezpośrednio do firm przewoźników SIÓDEMKA  lub K-EX w terminie do 7 dni roboczych od daty odebrania przesyłki. Najkorzystniej jednak od razu w momencie doręczenia przesyłki spisać protokół straty i uszkodzenia.

13. Czy kurier ma obowiązek poczekać, do momentu sprawdzenia stanu przesyłki przez Odbiorcę?
Nie, kurier nie ma takiego obowiązku, ale można go o to poprosić.Klient może wezwac ponownie kuriera, jeżeli zawartość przesyłki uległa uszkodzeniu i należy spisać protokół szkody. W tym celu należy kontaktować sie bezpośrednio z najbliższym oddziałem Przewoźnika.

14. Co to jest kształt niestandardowy - nieregularny?

Jest to każdy kształt oprócz foremnego prostokąta. Czyli paczka bez kartonu zapakowana w folię strech, karton nieprostokątny, owal lub paczka posiada wystające elelemnty.

Sugestie :

 

  1. Podczas nadawania paczek, sugerujemy drukować list przewozowy dwa razy, jeden naklejamy na paczke a drugi niech kwituje kurier podpisem ze paczka została odebrana.
  2. Przy dluższej współpracy proponujemy ustalic numer do kuriera, z którym współpracujemy aby umawiać sie na odbiory paczek w odpowiednich dla nas godzinach.
  3. Kuriera, który odbiera paczki można poprosić o udostępnienie nam: etykiet foliowych na listy przeowozowe, kopert oraz opakowań foliowych całkowicie za darmo

15. Co w przypadku gdy listy sie nie generują?

UWAGA : W przypadku wyboru przewoźnika SIÓDEMKA - obecnie DPD listy nie generują się!!! Kurier posiada swój wewnętrzy numer zlecenia jaki jest nadawany w siódemce po złożeniu zamówienia ze strony serwisu trzpaczka.com.pl. Na jego podstawie wypełnia list przewozowy i pozostawia kopie nadawcy. Ważne aby sprawdzić czy dane odbiorcy, nadawcy, płatnika się zgadzają oraz czy jest zaznaczone pobranie COD i wpisany numer konta oraz kwota pobrania.

Gdy list nie generuje się w przypadku wyboru przewoźnika K-EX prosimy o sprawdzenie czy nie wygenerowały się błędy wynikające z niepoprawnych danych wprowadzonych do systemu. W takim przypadku prosimy o kontakt email w celu sprawdzenia i weryfikacji danych.

 

Lista odziałów firmy K-EX dostępna pod adresem :

k-ex.pl/kontakt

 

Adres do monitorowania przesyłek :

 

kurier.k-ex.pl/tnt.php

 

Protokoły reklamacyjne :

 

k-ex.pl/pdf/kex/protokol_szkodowy.pdf

k-ex.pl/pdf/express/zgloszenie_reklamacji.pdf

 

 Lista telefonów do firmy SIÓDEMKA  dostępna pod adresem :

https://www.siodemka.com/pl/kontakt

 

 

Adres do monitorowania przesyłek :

 

https://www.siodemka.com/

 

 

Protokoły reklamacyjne :

 

https://www.siodemka.com/pl/kontakt/reklamacja

 

tel. 794 500 794

 503454600